Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
workshopverslagen

Workshopthema: 
‘De Client Officer onderneemt actie’

workshopverslagen

Workshopthema: 
‘De Client Officer onderneemt actie’

Vul de emotionele bankrekening van de klant

Client Officers kunnen grote invloed hebben op de tevredenheid van klanten. En dat levert geld op. Frederique Kamp CCXP (Certified Customer Experience Professional) ging in de HypoTop-workshop ‘De Client Officer levert geld op. Weet waar je toevoegde waarde zit.’ dieper in op het belang van de klantrelatie. “Hoe beter je de klant begrijpt, hoe beter je hem kunt faciliteren in de klantreis. Een retailklant is altijd makkelijker te begrijpen, omdat je zelf ook consument bent.”

Voor de klant zal het adviesproces meestal een stressmoment zijn, vervolgt Kamp. “Klanten bevinden zich in een onvertrouwde omgeving en delen tegelijkertijd vertrouwde informatie met jou. Tijdens de klantreis gaan de emoties op en neer. Dit zijn de momenten waarop jij de klant 9+-momenten kunt bezorgen. Wanneer je dit op de juiste momenten doet, stort je wat op zijn ‘emotionele bankrekening’. Zodra die bankrekening gevuld wordt, zal de klant jou terug gaan betalen in de vorm van leads, loyaliteit én geld.”

Bruikbare tips
De workshop van Kamp stond in het teken van veel tips om de klantrelatie te verbeteren. “Zoek aanknopingspunten om in contact te komen met je bestaande klanten. Bel je klant als er sprake is van bijvoorbeeld verhuizen/verbouwen, woningverduurzaming, het einde van een rentevaste periode, het in zicht komen van de pensioenleeftijd of een verandering van de gezinssamenstelling. Dit kun je heel goed doen onder het motto van zorgplicht.”

Volgens Kamp is het daarbij goed om eerst te bedenken wat jij zelf als Client Officer en binnendienstmedewerker nodig hebt om extra goed voor de klant te kunnen zorgen. “Is het CRM-systeem en de onderlinge communicatie bij jou op kantoor op orde? Neem de tijd om een plan te maken.”