Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
HypoTop

Klant voor het leven

De dag van de afspraak werd Linda verwelkomd door de Client Officer. Na een kort gesprek (over auto’s) begeleidde zij Linda naar de adviseur. Die toverde het klantdossier op zijn scherm en begon zijn gesprek. Bijna een uur later stond Linda weer bij de Client Officer, nu met een glimlach van oor tot oor. Ze was zonder kleerscheuren door de financiële APK gekomen en als kers op de taart had de adviseur haar ook de auto van haar dromen bezorgd: een Fiat 500 in de lease. Bij het weggaan had Linda nog geroepen dat ze alleen nog een man en labrador miste in haar burgerlijke leventje. Daarop had de Client Officer haar heel ad rem geantwoord dat ze na het voltooien van die zoektocht zeker even moest bellen om die twee zaken ook financieel goed te regelen. Lachend liet Linda de deur van het advieskantoor achter zich dichtvallen, wetend dat ze hier nog vaak zou terugkeren. In elk geval binnenkort om haar Fiat 500 in ontvangst te nemen.  

Verduurzamen

Voor de financiële APK mailde de Client Officer Linda zoals afgesproken een link naar de virtuele assistent van het advieskantoor. Daarmee was ze met het beantwoorden van een paar vragen en uploaden van documenten goed voorbereid op het gesprek met de adviseur.

Het was niet de eerste keer dat Linda kennismaakte met de virtuele assistent van het advieskantoor. Drie jaar geleden ontving Linda van de Client Officer een mail met daarin een reminder dat ze haar energiebespaarbudget nog niet had ingevuld. De virtuele assistent had ze toen uit nieuwsgierigheid wel gebruikt, maar Linda gaf toch de voorkeur aan het vertrouwde persoonlijke gesprek met de Client Officer. Niet veel later was Linda helemaal blij met haar energielabel A en een dak vol met zonnepanelen. De Client Officer had op de eerste tropische dag zelfs nog even gebeld om te vragen of Linda de energiemeter al zag teruglopen. Leuk toch! Het deed haar denken aan het moment destijds bij de sleuteloverdracht, dat ze Linda persoonlijk een bos bloemen gaf bij de notaris.

Niet alleen de hypotheek

Linda had gelachen om de aparte naam van het gesprek. Bij APK moest ze meteen denken aan de garage die haar auto vorige week definitief had afgekeurd, en de zoektocht die ze was gestart om binnen haar budget een nieuw exemplaar te vinden. De Client Officer had aan die paar woorden genoeg om te begrijpen wat Linda nodig had. Ze zou ervoor zorgen dat de adviseur ook de mogelijkheden van private lease met Linda zou bespreken. Wat een schat is die Client Officer toch! Ze is er altijd precies op het juiste moment. Met de belastingaangifte helpen ze ook elk jaar en sinds Linda toestemming heeft gegeven om haar data met de adviseur te delen, ontvangt ze ook regelmatig gerichte mails die haar meestal een voordeel opleveren.

Het is alweer vijf jaar geleden dat Linda haar eerste huis kocht. Het was de Client Officer van het advieskantoor dat haar destijds zo goed had geholpen, die Linda er met een telefoontje aan herinnerde. Het advieskantoor mailde haar wel vaker met interessante tips, actuele zaken en op haar verjaardag een digitale felicitatie. Ook met de Client Officer had ze jaarlijks een contactmoment om te bespreken of er grote veranderingen hadden plaatsgevonden die van invloed konden zijn op haar financiële huishouding. Vandaag werd Linda gebeld om een afspraak te maken voor haar financiële APK. Vijf jaar was volgens de Client Officer een goed moment om het destijds geschetste financiële totaalplaatje te actualiseren en eens goed tegen het licht te houden.

Tijdens het plenaire en workshopprogramma van HypoTop stond het waargebeurde verhaal van Linda centraal. Zij heeft op vier verschillende momenten in haar leven een hypotheek afgesloten of veranderd. Maar telkens bij een andere adviseur. Met de handvatten die de Client Officers op HypoTop hebben gekregen kunnen zij een klant voor het leven creëren. Het verhaal van Linda, een klant voor het leven…

Het verhaal van Linda, een klant voor het leven

Het verhaal van Linda, een klant voor het leven

Klant voor het leven

De dag van de afspraak werd Linda verwelkomd door de Client Officer. Na een kort gesprek (over auto’s) begeleidde zij Linda naar de adviseur. Die toverde het klantdossier op zijn scherm en begon zijn gesprek. Bijna een uur later stond Linda weer bij de Client Officer, nu met een glimlach van oor tot oor. Ze was zonder kleerscheuren door de financiële APK gekomen en als kers op de taart had de adviseur haar ook de auto van haar dromen bezorgd: een Fiat 500 in de lease. Bij het weggaan had Linda nog geroepen dat ze alleen nog een man en labrador miste in haar burgerlijke leventje. Daarop had de Client Officer haar heel ad rem geantwoord dat ze na het voltooien van die zoektocht zeker even moest bellen om die twee zaken ook financieel goed te regelen. Lachend liet Linda de deur van het advieskantoor achter zich dichtvallen, wetend dat ze hier nog vaak zou terugkeren. In elk geval binnenkort om haar Fiat 500 in ontvangst te nemen.  

Verduurzamen

Voor de financiële APK mailde de Client Officer Linda zoals afgesproken een link naar de virtuele assistent van het advieskantoor. Daarmee was ze met het beantwoorden van een paar vragen en uploaden van documenten goed voorbereid op het gesprek met de adviseur.

Het was niet de eerste keer dat Linda kennismaakte met de virtuele assistent van het advieskantoor. Drie jaar geleden ontving Linda van de Client Officer een mail met daarin een reminder dat ze haar energiebespaarbudget nog niet had ingevuld. De virtuele assistent had ze toen uit nieuwsgierigheid wel gebruikt, maar Linda gaf toch de voorkeur aan het vertrouwde persoonlijke gesprek met de Client Officer. Niet veel later was Linda helemaal blij met haar energielabel A en een dak vol met zonnepanelen. De Client Officer had op de eerste tropische dag zelfs nog even gebeld om te vragen of Linda de energiemeter al zag teruglopen. Leuk toch! Het deed haar denken aan het moment destijds bij de sleuteloverdracht, dat ze Linda persoonlijk een bos bloemen gaf bij de notaris.

Niet alleen de hypotheek

Linda had gelachen om de aparte naam van het gesprek. Bij APK moest ze meteen denken aan de garage die haar auto vorige week definitief had afgekeurd, en de zoektocht die ze was gestart om binnen haar budget een nieuw exemplaar te vinden. De Client Officer had aan die paar woorden genoeg om te begrijpen wat Linda nodig had. Ze zou ervoor zorgen dat de adviseur ook de mogelijkheden van private lease met Linda zou bespreken. Wat een schat is die Client Officer toch! Ze is er altijd precies op het juiste moment. Met de belastingaangifte helpen ze ook elk jaar en sinds Linda toestemming heeft gegeven om haar data met de adviseur te delen, ontvangt ze ook regelmatig gerichte mails die haar meestal een voordeel opleveren.

Het is alweer vijf jaar geleden dat Linda haar eerste huis kocht. Het was de Client Officer van het advieskantoor dat haar destijds zo goed had geholpen, die Linda er met een telefoontje aan herinnerde. Het advieskantoor mailde haar wel vaker met interessante tips, actuele zaken en op haar verjaardag een digitale felicitatie. Ook met de Client Officer had ze jaarlijks een contactmoment om te bespreken of er grote veranderingen hadden plaatsgevonden die van invloed konden zijn op haar financiële huishouding. Vandaag werd Linda gebeld om een afspraak te maken voor haar financiële APK. Vijf jaar was volgens de Client Officer een goed moment om het destijds geschetste financiële totaalplaatje te actualiseren en eens goed tegen het licht te houden.

HypoTop