Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

Je wilt gezamenlijk doelen realiseren in de bediening van de hypotheekklant. Waaraan moeten we dan denken? 
“Laten we het de optimalisatie van het financiële ecosysteem noemen. Dit ecosysteem bestaat uit allerlei organisaties en stakeholders waarmee we kennis en informatie kunnen uitwisselen zodat we de reis van de hypotheekklant kunnen optimaliseren. Het einddoel is een excellente service verlenen, zowel richting de hypotheekklant als de business partners.”

Welke rol zie jij weggelegd voor de binnendienstmedewerker en de Client Officer als het gaat om de bediening van de hypotheekklant?  
“Zij kunnen het verschil maken! Ik heb ons team onlangs ‘De Woondroomwaarmakers’ genoemd. Want binnendienstmedewerkers zijn zó belangrijk, ze zijn vaak cruciale schakels in trajecten. Er gaat veel door de handen van deze medewerkers, ze horen, lezen en zien veel. Vaak ook nog heel waardevolle informatie waarmee je een klant echt kunt verrassen. Nog net even dat ene telefoontje plegen om iets te checken of toch nog dat mailtje beantwoorden, ook al had je de computer bijna afgesloten. Soms lijkt dat niet heel belangrijk, totdat je je verplaatst in de belevingswereld van de hypotheekklant. Want hij of zij zit in een enorm spannend traject. Ook hier kom ik terug op vertrouwen. De klant vertrouwt op jou, heeft voor jou gekozen, heeft jouw kantoor om advies gevraagd bij een van zijn of haar belangrijkste momenten in het leven. Hoe bijzonder is dat!?”

Een sportieve winnaarsmentaliteit kenmerkt jou, zowel zakelijk als privé. Hoe belangrijk is sporten en meer bewegen voor de prestaties op de werkvloer? En welke sportieve tips heb je voor de lezers?
“Sport en presteren staat voor mij synoniem aan doelen stellen, focus aanbrengen in je leven en jezelf uitdagen. Wil je goed presteren op de werkvloer, dan zijn dit – vanuit mijn beleving – ook drie heel belangrijke succesfactoren. Ik ben een duursporter en heb mijzelf dit jaar een enorme uitdaging gegund: ik ga een hele triatlon doen. Mijn succes valt of staat met het committeren aan een plan. Ik geloof in dit plan en vertrouw daarbij op mezelf en mijn coach. Zij zet mij steeds weer op scherp en wij werken op basis van feed forward. Wat ging goed en wat kan nog beter? Vasthouden aan je afspraken, dus ook als je even geen zin hebt, ga je door met trainen. Je haalt het uiterste uit jezelf. En dat kun je alleen maar doen als je het zelf ook echt wilt. Passie en intrinsieke motivatie zijn daarbij belangrijk. Ik heb dan ook geen specifieke sportieve tip. Bewegen in het algemeen is goed en een gezonde balans tussen werk en privé is zeer belangrijk. Is het gezond om een hele triatlon te doen? De een zegt van wel, de ander van niet. Blijf vooral dicht bij jezelf, doe wat bij jou past en waar jij gelukkig van wordt. Dan ben je al een winnaar.”


“Soms lijkt iets niet heel belangrijk, totdat je je verplaatst in de belevingswereld van de hypotheekklant”

In jouw DNA is een flinke dosis ondernemerschap en servicegerichtheid terug te vinden. Zou dat idealiter niet het DNA van elk advieskantoor moeten zijn, de binnendienst in het bijzonder? 
“Ondernemerschap is er bij mij met de paplepel ingegoten en daarvan kun je echt zeggen dat het in mijn DNA zit. Mijn servicegerichtheid komt vooral voort uit het feit dat ik het mensen heel graag naar de zin maak. Ik hou van blije mensen om me heen, daar word ik ook blij van. Het kan ook weleens gebeuren dat ik iemand niet blij maak; de waarheid is niet altijd leuk om te horen. Maar ook dát hoort bij servicegerichtheid.

Wat betreft de keuze om een advieskantoor op te zetten of bij een advieskantoor te gaan werken: ik denk dat het belangrijk is om jezelf eerst af te vragen waarom je adviseur of binnendienstmedewerker wilt zijn of bent geworden. De welbekende WHY van Simon Sinek. Er zijn heel veel eigenschappen te bedenken waarover medewerkers en eigenaren van een advieskantoor zouden kunnen beschikken, en er zijn vele vormen van servicegerichtheid. Pas als je zelf weet waarvoor je iets doet en waarom jij een keuze hebt gemaakt, ga je de service leveren die bij jou past. Dan krijg je ook de klanten die zich comfortabel voelen bij jouw kantoor, want zij herkennen zich in jouw DNA.”

Welke ingrediënten zijn er nodig voor een succesvol partnership tussen aanbieder en advieskantoor? 
“Voor een succesvolle relatie is wederzijds vertrouwen het allerbelangrijkst; of je het nu hebt over een partnership tussen aanbieder en advieskantoor of tussen advieskantoor en hypotheekklant. Het hoofdingrediënt is vertrouwen. Vertrouwen is het cement dat mensen, processen en technologieën verbindt. Als die allemaal goed op elkaar zijn afgestemd, kan iedereen profiteren van een succesvol partnership.”


“Binnendienstmedewerkers zijn zó belangrijk, ze zijn vaak cruciale schakels in trajecten”

Laten we beginnen met de kennismaking. Wie is Miranda van Rijswijk en wat heb je hiervoor gedaan?
“Wat een mooie vraag: wie is Miranda? Ik ben een dochter van twee zeer ondernemende ouders. Geboren en getogen in het mooie Brabant, opgegroeid op de boerderij van opa en oma. De mantra van mijn oma was: Van hard werken is nog nooit iemand dood gegaan. Of ik het daar helemaal mee eens ben, laten we in het midden. Maar de intrinsieke motivatie om grenzen te verleggen, niet op te geven en door te gaan – ook al is het even heel moeilijk – komt daar wel vandaan. Daarnaast heb ik al heel jong geleerd dat samenwerken belangrijk is; je helpt elkaar als het nodig is. Allemaal learnings die mij nog iedere dag helpen mijn werk leuker te maken.”

“Ik ben de afgelopen tien jaar bij BNP werkzaam geweest in diverse rollen waarbij klantcontact altijd centraal heeft gestaan. Ik ben begonnen op de afdeling Claims, waar ik de eindklant bediende. Vervolgens heb ik de overstap gemaakt naar Channel Distributie Management, waar de hypotheekadviseur onze voornaamste klant was. Het is voor mij enorm waardevol en leerzaam geweest om vanuit beide perspectieven de markt te hebben beleefd.”

Hoe kijk je terug op je eerste maand als Channel Distributie Manager bij Merius Hypotheken?
“Merius hypotheken is een enorm ambitieuze club. Als ik terugkijk op mijn eerste maand, dan overheerst het gevoel: wat een cadeau dat ik onderdeel mag zijn van deze groep mensen, bij wie het enthousiasme ervan afspat. Ik ben op een rijdende trein gesprongen en heb in de eerste maand ontdekt dat er al heel veel goed gaat. Uiteraard kennen we ook mooie uitdagingen en willen we onze service verder optimaliseren. Juist daar kan ik mijn kennis en ervaring inzetten en een bijdrage leveren om onze ambities waar te maken.”




Miranda van Rijswijk is de nieuwe Channel Distributie Manager voor Merius Hypotheken. In deze pioniersrol is zij onder meer verantwoordelijk voor het aangaan en onderhouden van partnerships met het intermediair. Volgens Van Rijswijk is een optimaal relatiemanagement dé cruciale succesfactor in het realiseren van gezamenlijke doelen in de bediening van de hypotheekklant.

In gesprek met Miranda van Rijswijk

Interview

Miranda van Rijswijk Channel Distributie Manager voor Merius Hypotheken

Je wilt gezamenlijk doelen realiseren in de bediening van de hypotheekklant. Waaraan moeten we dan denken? 
“Laten we het de optimalisatie van het financiële ecosysteem noemen. Dit ecosysteem bestaat uit allerlei organisaties en stakeholders waarmee we kennis en informatie kunnen uitwisselen zodat we de reis van de hypotheekklant kunnen optimaliseren. Het einddoel is een excellente service verlenen, zowel richting de hypotheekklant als de business partners.”

Welke rol zie jij weggelegd voor de binnendienstmedewerker en de Client Officer als het gaat om de bediening van de hypotheekklant?  
“Zij kunnen het verschil maken! Ik heb ons team onlangs ‘De Woondroomwaarmakers’ genoemd. Want binnendienstmedewerkers zijn zó belangrijk, ze zijn vaak cruciale schakels in trajecten. Er gaat veel door de handen van deze medewerkers, ze horen, lezen en zien veel. Vaak ook nog heel waardevolle informatie waarmee je een klant echt kunt verrassen. Nog net even dat ene telefoontje plegen om iets te checken of toch nog dat mailtje beantwoorden, ook al had je de computer bijna afgesloten. Soms lijkt dat niet heel belangrijk, totdat je je verplaatst in de belevingswereld van de hypotheekklant. Want hij of zij zit in een enorm spannend traject. Ook hier kom ik terug op vertrouwen. De klant vertrouwt op jou, heeft voor jou gekozen, heeft jouw kantoor om advies gevraagd bij een van zijn of haar belangrijkste momenten in het leven. Hoe bijzonder is dat!?”

Een sportieve winnaarsmentaliteit kenmerkt jou, zowel zakelijk als privé. Hoe belangrijk is sporten en meer bewegen voor de prestaties op de werkvloer? En welke sportieve tips heb je voor de lezers?
“Sport en presteren staat voor mij synoniem aan doelen stellen, focus aanbrengen in je leven en jezelf uitdagen. Wil je goed presteren op de werkvloer, dan zijn dit – vanuit mijn beleving – ook drie heel belangrijke succesfactoren. Ik ben een duursporter en heb mijzelf dit jaar een enorme uitdaging gegund: ik ga een hele triatlon doen. Mijn succes valt of staat met het committeren aan een plan. Ik geloof in dit plan en vertrouw daarbij op mezelf en mijn coach. Zij zet mij steeds weer op scherp en wij werken op basis van feed forward. Wat ging goed en wat kan nog beter? Vasthouden aan je afspraken, dus ook als je even geen zin hebt, ga je door met trainen. Je haalt het uiterste uit jezelf. En dat kun je alleen maar doen als je het zelf ook echt wilt. Passie en intrinsieke motivatie zijn daarbij belangrijk. Ik heb dan ook geen specifieke sportieve tip. Bewegen in het algemeen is goed en een gezonde balans tussen werk en privé is zeer belangrijk. Is het gezond om een hele triatlon te doen? De een zegt van wel, de ander van niet. Blijf vooral dicht bij jezelf, doe wat bij jou past en waar jij gelukkig van wordt. Dan ben je al een winnaar.”


“Soms lijkt iets niet heel belangrijk, totdat je je verplaatst in de belevingswereld van de hypotheekklant”

In jouw DNA is een flinke dosis ondernemerschap en servicegerichtheid terug te vinden. Zou dat idealiter niet het DNA van elk advieskantoor moeten zijn, de binnendienst in het bijzonder? 
“Ondernemerschap is er bij mij met de paplepel ingegoten en daarvan kun je echt zeggen dat het in mijn DNA zit. Mijn servicegerichtheid komt vooral voort uit het feit dat ik het mensen heel graag naar de zin maak. Ik hou van blije mensen om me heen, daar word ik ook blij van. Het kan ook weleens gebeuren dat ik iemand niet blij maak; de waarheid is niet altijd leuk om te horen. Maar ook dát hoort bij servicegerichtheid.

Wat betreft de keuze om een advieskantoor op te zetten of bij een advieskantoor te gaan werken: ik denk dat het belangrijk is om jezelf eerst af te vragen waarom je adviseur of binnendienstmedewerker wilt zijn of bent geworden. De welbekende WHY van Simon Sinek. Er zijn heel veel eigenschappen te bedenken waarover medewerkers en eigenaren van een advieskantoor zouden kunnen beschikken, en er zijn vele vormen van servicegerichtheid. Pas als je zelf weet waarvoor je iets doet en waarom jij een keuze hebt gemaakt, ga je de service leveren die bij jou past. Dan krijg je ook de klanten die zich comfortabel voelen bij jouw kantoor, want zij herkennen zich in jouw DNA.”

Welke ingrediënten zijn er nodig voor een succesvol partnership tussen aanbieder en advieskantoor? 
“Voor een succesvolle relatie is wederzijds vertrouwen het allerbelangrijkst; of je het nu hebt over een partnership tussen aanbieder en advieskantoor of tussen advieskantoor en hypotheekklant. Het hoofdingrediënt is vertrouwen. Vertrouwen is het cement dat mensen, processen en technologieën verbindt. Als die allemaal goed op elkaar zijn afgestemd, kan iedereen profiteren van een succesvol partnership.”


“Binnendienstmedewerkers zijn zó belangrijk, ze zijn vaak cruciale schakels in trajecten”

Miranda van Rijswijk Channel Distributie Manager voor Merius Hypotheken

Laten we beginnen met de kennismaking. Wie is Miranda van Rijswijk en wat heb je hiervoor gedaan?
“Wat een mooie vraag: wie is Miranda? Ik ben een dochter van twee zeer ondernemende ouders. Geboren en getogen in het mooie Brabant, opgegroeid op de boerderij van opa en oma. De mantra van mijn oma was: Van hard werken is nog nooit iemand dood gegaan. Of ik het daar helemaal mee eens ben, laten we in het midden. Maar de intrinsieke motivatie om grenzen te verleggen, niet op te geven en door te gaan – ook al is het even heel moeilijk – komt daar wel vandaan. Daarnaast heb ik al heel jong geleerd dat samenwerken belangrijk is; je helpt elkaar als het nodig is. Allemaal learnings die mij nog iedere dag helpen mijn werk leuker te maken.”

“Ik ben de afgelopen tien jaar bij BNP werkzaam geweest in diverse rollen waarbij klantcontact altijd centraal heeft gestaan. Ik ben begonnen op de afdeling Claims, waar ik de eindklant bediende. Vervolgens heb ik de overstap gemaakt naar Channel Distributie Management, waar de hypotheekadviseur onze voornaamste klant was. Het is voor mij enorm waardevol en leerzaam geweest om vanuit beide perspectieven de markt te hebben beleefd.”

Hoe kijk je terug op je eerste maand als Channel Distributie Manager bij Merius Hypotheken?
“Merius hypotheken is een enorm ambitieuze club. Als ik terugkijk op mijn eerste maand, dan overheerst het gevoel: wat een cadeau dat ik onderdeel mag zijn van deze groep mensen, bij wie het enthousiasme ervan afspat. Ik ben op een rijdende trein gesprongen en heb in de eerste maand ontdekt dat er al heel veel goed gaat. Uiteraard kennen we ook mooie uitdagingen en willen we onze service verder optimaliseren. Juist daar kan ik mijn kennis en ervaring inzetten en een bijdrage leveren om onze ambities waar te maken.”




Interview

In gesprek met Miranda van Rijswijk