Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
artboard_2_2x.png

Eigenlijk wilde ik deze column nou eens niet over corona laten gaan. Maar toen ik begon te schrijven, kwam ik al snel tot de conclusie dat dit niet ging lukken. Want hoe je het ook wendt of keert, corona heeft grote impact, ook op de binnendienstmedewerkers en Office Managers bij het intermediair. Sterker nog, hun rol wordt juíst door corona steeds belangrijker.

Gesprekken met klanten vinden steeds vaker digitaal plaats, relaties komen steeds vaker met vragen over hun financiën: hoe zit het met mijn hypotheekbetaling? Moet mijn verzekeringspakket niet aangepast worden nu ik zoveel thuiswerk? En bij wie komen al deze vragen terecht? Juist, bij de binnendienstmedewerker of de Office Manager.

Welbeschouwd is het coronajaar 2020 (met uitloop naar 2021) hét jaar van de transitie van binnendienst naar Client Officer geweest. Digitalisering nam een vlucht, verbinding met klanten werd een uitdaging en meer dan ooit werd een beroep gedaan op de spil in het bedrijf die er altijd was voor de klant. De Client Officer.

We kregen dit ook terug van professionals die bij Lindenhaeghe de Opleiding Client Office Schade of Hypotheken volgden (gelukkig konden we deze zomer nog wel een paar keer de klas in, dat maakt het toch wel wat prettiger om met elkaar en van elkaar te leren). Deze professionals gaven zonder uitzondering aan dat hun werk de afgelopen maanden flink veranderd was. Maar wat vooral leuk was om te horen: ze verwelkomden de verandering! Corona is geen feestje, maar de rol die zij hebben gekregen, de centrale spin-in-het-web-rol waarbij ze op nieuwe manieren de klanten kunnen bedienen en de schakel kunnen zijn tussen sales en de klant, beviel hen zonder uitzondering. De handvatten die tijdens de opleiding aangereikt werden, kwamen hierbij goed van pas.

Hét jaar van de transitie

We mochten hierover een aantal mooie verhalen schrijven, over Chantal en over Joyce. Dat willen we dit jaar jaar graag blijven doen. Want deze ontwikkeling, deze professionalisering van een heel belangrijke groep betrokken medewerkers, verdient die aandacht. Dus meteen een oproep: wil jij jouw verhaal delen? Laat het ons weten!

Afijn, dus toch een column over corona, alleen dit keer eentje waarin corona niet de boosdoener is maar een opstapje naar een betere situatie. Herkenbaar voor jou? Zeg het voort; er komt weer een HypoTop-congres aan en er staan weer opleidingen open. Hopelijk verwelkomen we dit jaar een nog grotere groep van deze professionele, flexibele mensen, die weten waar het bij het intermediair écht om gaat. Om mensen. Om elkaar. Om samenwerken.

Laat het ons weten!

Wil jij jouw verhaal delen? Laat het ons weten!

ewald_bary_lindenhaeg...

Auteur Ewald Bary, directeur Lindenhaeghe 

Lindenhaeghe

artboard_2_2x.png

Eigenlijk wilde ik deze column nou eens niet over corona laten gaan. Maar toen ik begon te schrijven, kwam ik al snel tot de conclusie dat dit niet ging lukken. Want hoe je het ook wendt of keert, corona heeft grote impact, ook op de binnendienstmedewerkers en Office Managers bij het intermediair. Sterker nog, hun rol wordt juíst door corona steeds belangrijker.

Gesprekken met klanten vinden steeds vaker digitaal plaats, relaties komen steeds vaker met vragen over hun financiën: hoe zit het met mijn hypotheekbetaling? Moet mijn verzekeringspakket niet aangepast worden nu ik zoveel thuiswerk? En bij wie komen al deze vragen terecht? Juist, bij de binnendienstmedewerker of de Office Manager.

Welbeschouwd is het coronajaar 2020 (met uitloop naar 2021) hét jaar van de transitie van binnendienst naar Client Officer geweest. Digitalisering nam een vlucht, verbinding met klanten werd een uitdaging en meer dan ooit werd een beroep gedaan op de spil in het bedrijf die er altijd was voor de klant. De Client Officer.

We kregen dit ook terug van professionals die bij Lindenhaeghe de Opleiding Client Office Schade of Hypotheken volgden (gelukkig konden we deze zomer nog wel een paar keer de klas in, dat maakt het toch wel wat prettiger om met elkaar en van elkaar te leren). Deze professionals gaven zonder uitzondering aan dat hun werk de afgelopen maanden flink veranderd was. Maar wat vooral leuk was om te horen: ze verwelkomden de verandering! Corona is geen feestje, maar de rol die zij hebben gekregen, de centrale spin-in-het-web-rol waarbij ze op nieuwe manieren de klanten kunnen bedienen en de schakel kunnen zijn tussen sales en de klant, beviel hen zonder uitzondering. De handvatten die tijdens de opleiding aangereikt werden, kwamen hierbij goed van pas.

Hét jaar van de transitie

We mochten hierover een aantal mooie verhalen schrijven, over Chantal en over Joyce. Dat willen we dit jaar jaar graag blijven doen. Want deze ontwikkeling, deze professionalisering van een heel belangrijke groep betrokken medewerkers, verdient die aandacht. Dus meteen een oproep: wil jij jouw verhaal delen? Laat het ons weten!

Afijn, dus toch een column over corona, alleen dit keer eentje waarin corona niet de boosdoener is maar een opstapje naar een betere situatie. Herkenbaar voor jou? Zeg het voort; er komt weer een HypoTop-congres aan en er staan weer opleidingen open. Hopelijk verwelkomen we dit jaar een nog grotere groep van deze professionele, flexibele mensen, die weten waar het bij het intermediair écht om gaat. Om mensen. Om elkaar. Om samenwerken.

Laat het ons weten!

Wil jij jouw verhaal delen? Laat het ons weten!

ewald_bary_lindenhaeg...

Auteur Ewald Bary, directeur Lindenhaeghe 

Lindenhaeghe