Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen

februari 2021

De decembermaand is gelukkig weer achter de rug. Hoe gezellig het in deze periode vaak is rondom Sinterklaas en Kerst, deze feestmaand was dit keer misschien wel een extra uitdaging. Beslist ook voor de medewerkers in de financiële dienstverlening; de laatste maand van het jaar brengt meestal topdrukte met zich mee. De banken sluiten het loket voor lopende dossiers vaak al halverwege de maand en dan is het voor de Client Officer alle zeilen bijzetten om op tijd de juiste documenten van de klant te krijgen met de vinkjes in het goede vakje en de handtekening op de correcte plaats.

Hoe goed we ook op weg zijn op het pad der digitalisering, het blijkt nog steeds dat dit soort onvolkomenheden flink wat zand in de raderen brengt. En dat, in combinatie met het recordaantal dossiers, zorgde ervoor dat de binnendienst handen te kort kwam aan het eind van afgelopen jaar.  

Nu 2021 inmiddels aardig op dreef is, blijkt dat de hausse absoluut niet tanende is. We blijven op stoom en dat betekent dat de waan van de dag hoogtij viert. En de verminderde interactie op kantoor, omdat we noodgedwongen thuiswerken, helpt niet mee om buiten onze comfortzone te stappen en goede voornemens te verzilveren. Volkomen begrijpelijk, maar toch doe ik een oproep om stil te staan bij de keuzes voor de langere termijn. Je gelooft het misschien niet, maar aan deze drukte komt ooit een eind. En de stilte wordt oorverdovend als je tijdens de huidige drukte de relatie met de klant niet voldoende onderhoudt. Ik snap goed dat je geen ijzer met handen kunt breken.

De klant van vandaag wacht op antwoord. Je hoeft gelukkig niet alles zelf te doen. Dit tijdperk van digitalisering brengt je onder andere een virtuele assistent die op een slimme manier taken van je overneemt. Een chatbot in combinatie met de Client Officer blijkt een zeer krachtig team om bestaande klanten te activeren en te helpen betere financiële keuzes te maken. Dat wijzen vele voorbeelden inmiddels uit. Staat relatiebeheer voor 2021 als goed voornemen op jouw lijstje? Overweeg dan eens de assistentie van een chatbot. Succes verzekerd. Ik daag je uit: doe jij mee met de toekomst?  

antoinette.png

Antoinette Kalkman, Ambassadeur HypoTop & Client Officer Platform

co_logo_zwart.svg
plaat.svg

voorwoord

Magazine voor de binnendienst professional

hoofdpartner

abnamro.svg

partners

abnamro.svg (copy) fasterforward-1.jpg (copy5) fasterforward-1.jpg (copy1) abnamro.svg (copy1) fasterforward-1.jpg (copy) fasterforward-1.jpg (copy1) fasterforward-1.jpg (copy2) fasterforward-1.jpg (copy3)
infinancelogo.svg

kennispartners

abnamro.svg (copy) fasterforward-1.jpg (copy)

Als lid van het platform ClientOfficer.nl ontvang je:

  • De nieuwsbrief voor Client Officers
  • Het digitale magazine voor de binnendienst professional
  • Toegang tot de periodieke webinars voor Client Officers
  • 7% Korting op de opleiding voor Client Officer
  • Toegang tot het online event HypoTop 2021
  • Vermelding van je titel Client Officer op advieskeuze.nl
antoinette.png

Nieuwe ronde, nieuwe kansen

De decembermaand is gelukkig weer achter de rug. Hoe gezellig het in deze periode vaak is rondom Sinterklaas en Kerst, deze feestmaand was dit keer misschien wel een extra uitdaging. Beslist ook voor de medewerkers in de financiële dienstverlening; de laatste maand van het jaar brengt meestal topdrukte met zich mee. De banken sluiten het loket voor lopende dossiers vaak al halverwege de maand en dan is het voor de Client Officer alle zeilen bijzetten om op tijd de juiste documenten van de klant te krijgen met de vinkjes in het goede vakje en de handtekening op de correcte plaats.

Hoe goed we ook op weg zijn op het pad der digitalisering, het blijkt nog steeds dat dit soort onvolkomenheden flink wat zand in de raderen brengt. En dat, in combinatie met het recordaantal dossiers, zorgde ervoor dat de binnendienst handen te kort kwam aan het eind van afgelopen jaar.  

Nu 2021 inmiddels aardig op dreef is, blijkt dat de hausse absoluut niet tanende is. We blijven op stoom en dat betekent dat de waan van de dag hoogtij viert. En de verminderde interactie op kantoor, omdat we noodgedwongen thuiswerken, helpt niet mee om buiten onze comfortzone te stappen en goede voornemens te verzilveren. Volkomen begrijpelijk, maar toch doe ik een oproep om stil te staan bij de keuzes voor de langere termijn. Je gelooft het misschien niet, maar aan deze drukte komt ooit een eind. En de stilte wordt oorverdovend als je tijdens de huidige drukte de relatie met de klant niet voldoende onderhoudt. Ik snap goed dat je geen ijzer met handen kunt breken.

De klant van vandaag wacht op antwoord. Je hoeft gelukkig niet alles zelf te doen. Dit tijdperk van digitalisering brengt je onder andere een virtuele assistent die op een slimme manier taken van je overneemt. Een chatbot in combinatie met de Client Officer blijkt een zeer krachtig team om bestaande klanten te activeren en te helpen betere financiële keuzes te maken. Dat wijzen vele voorbeelden inmiddels uit. Staat relatiebeheer voor 2021 als goed voornemen op jouw lijstje? Overweeg dan eens de assistentie van een chatbot. Succes verzekerd. Ik daag je uit: doe jij mee met de toekomst?  

Antoinette Kalkman, Ambassadeur HypoTop & Client Officer Platform

co_logo_zwart.svg

februari 2021

plaat.svg

hoofdpartner

abnamro.svg

partners

abnamro.svg (copy) fasterforward-1.jpg (copy5) fasterforward-1.jpg (copy1) abnamro.svg (copy1) fasterforward-1.jpg (copy) fasterforward-1.jpg (copy1) fasterforward-1.jpg (copy2) fasterforward-1.jpg (copy3)
infinancelogo.svg

kennispartners

abnamro.svg (copy) fasterforward-1.jpg (copy)

Als lid van het platform ClientOfficer.nl ontvang je:

  • De nieuwsbrief voor Client Officers
  • Het digitale magazine voor de binnendienst professional
  • Toegang tot de periodieke webinars voor Client Officers
  • 7% Korting op de opleiding voor Client Officer
  • Toegang tot het online event HypoTop 2021
  • Vermelding van je titel Client Officer op advieskeuze.nl