Winter is coming
Beetje vreemd wellicht: ‘Winter is coming’. Juist nu we weer richting voorjaar gaan. Hopelijk een voorjaar dat een aanloop is naar een virusvrije zomer. Want dat is waar we de afgelopen 12 maanden flink druk mee zijn geweest.
Gure tijden zijn het. Wellicht niet in de hypotheken- en verzekeringsmarkt. Maar je hoeft niet ver weg te kijken om de economische gevolgen van het coronavirus te zien. Een horeca die diep in de misère zit. Een evenementenbranche die op omvallen staat. Een nationale vliegtrots die vleugellam is. En ook, laten we dat niet vergeten, een bankensector waar de marges flinterdun zijn geworden en waar de komende jaren weer duizenden arbeidsplaatsen zullen verdwijnen.
En als het met bedrijven slecht gaat, dan gaat de financiële adviesbranche daar ook iets van merken. Wellicht niet vandaag, wellicht niet morgen, maar wat gebeurt er over zes maanden?
Misschien ben ik wel veel te negatief. De huizenmarkt is immers booming. Het aanbod aan woningen is gering. De rentes zijn historisch laag. Oversluiten kan in veel gevallen interessant zijn. Dus waar hebben we het over? Eens, helemaal eens. En tóch…
Gezegden zijn versteende clichés. Dat wil niet zeggen dat er geen waarheid in zit. ‘Het dak repareren als de zon schijnt’, dat is er zo één. Er wordt nu omzet gemaakt in de financiële adviesbranche. Nu is er ruimte om te investeren. Om niet alleen te werken in je bedrijf, maar ook áán je bedrijf. Want wat ga je doen als de vraag naar je diensten toch onverhoopt afneemt? Omdat er geen huizenaanbod meer is. Of omdat je alles wat er over te sluiten viel al hebt overgesloten. Met een rentevastperiode van 20 jaar.
Er is een oplossing. En die heet actief klantbeheer. Aan de slag met je bestaande klant. Ondanks dat je geen abonnement hebt gesloten, wat in de meeste gevallen zo is ervaren wij met Helder Beheerd, is er wel degelijk een behoefte aan ondersteuning gedurende de looptijd van een hypotheek. Omdat mensen en wensen veranderen. Wat op je twintigste je droom was, is in je vijftigers totaal niet meer belangrijk. En andersom. Helaas hangen aan wensen vaak prijskaartjes. Kortom genoeg reden om, ondanks een lange rentevastperiode, in gesprek te gaan met je klant. Al was het alleen maar om te checken of je advies nog passend is.
Ruimte om te investeren
Auteur Peter Wormskamp Directeur bij Helder Beheerd
Helder Beheerd
Helder Beheerd
Winter is coming
Gure tijden zijn het. Wellicht niet in de hypotheken- en verzekeringsmarkt. Maar je hoeft niet ver weg te kijken om de economische gevolgen van het coronavirus te zien. Een horeca die diep in de misère zit. Een evenementenbranche die op omvallen staat. Een nationale vliegtrots die vleugellam is. En ook, laten we dat niet vergeten, een bankensector waar de marges flinterdun zijn geworden en waar de komende jaren weer duizenden arbeidsplaatsen zullen verdwijnen.
En als het met bedrijven slecht gaat, dan gaat de financiële adviesbranche daar ook iets van merken. Wellicht niet vandaag, wellicht niet morgen, maar wat gebeurt er over zes maanden?
Misschien ben ik wel veel te negatief. De huizenmarkt is immers booming. Het aanbod aan woningen is gering. De rentes zijn historisch laag. Oversluiten kan in veel gevallen interessant zijn. Dus waar hebben we het over? Eens, helemaal eens. En tóch…
Beetje vreemd wellicht: ‘Winter is coming’. Juist nu we weer richting voorjaar gaan. Hopelijk een voorjaar dat een aanloop is naar een virusvrije zomer. Want dat is waar we de afgelopen 12 maanden flink druk mee zijn geweest.
Auteur Peter Wormskamp Directeur bij Helder Beheerd
Gezegden zijn versteende clichés. Dat wil niet zeggen dat er geen waarheid in zit. ‘Het dak repareren als de zon schijnt’, dat is er zo één. Er wordt nu omzet gemaakt in de financiële adviesbranche. Nu is er ruimte om te investeren. Om niet alleen te werken in je bedrijf, maar ook áán je bedrijf. Want wat ga je doen als de vraag naar je diensten toch onverhoopt afneemt? Omdat er geen huizenaanbod meer is. Of omdat je alles wat er over te sluiten viel al hebt overgesloten. Met een rentevastperiode van 20 jaar.
Er is een oplossing. En die heet actief klantbeheer. Aan de slag met je bestaande klant. Ondanks dat je geen abonnement hebt gesloten, wat in de meeste gevallen zo is ervaren wij met Helder Beheerd, is er wel degelijk een behoefte aan ondersteuning gedurende de looptijd van een hypotheek. Omdat mensen en wensen veranderen. Wat op je twintigste je droom was, is in je vijftigers totaal niet meer belangrijk. En andersom. Helaas hangen aan wensen vaak prijskaartjes. Kortom genoeg reden om, ondanks een lange rentevastperiode, in gesprek te gaan met je klant. Al was het alleen maar om te checken of je advies nog passend is.
Ruimte om te investeren