Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
artsen.svg

Macht aan de Manus van alles

Heb je wel eens op de website clientofficer.nl gecheckt wat jouw functie behelst? Hieronder voor de zekerheid een opsomming. Jij staat voor:

  • Het informatiecentrum ➜ je bent het kloppend hart van het bedrijf
  • De chemie ➜ je vormt de chemie tussen vraag en acceptatie en richt je op het goed functioneren van het bedrijf
  • De verantwoordelijkheid ➜ je hebt een brede verantwoordelijkheid naar de directie en bent het fundament voor relatiebeheer
  • Relaties onderhouden ➜ je onderhoudt een directe relatie met de klant en bent het vangnet voor relatiebeheer
  • Databeheer ➜ je beheert data, kent de ins & outs van de in-/externe softwaresystemen
  • Resultaat ➜ je weet informatie naadloos op elkaar af te stemmen om tot het beoogde resultaat te komen
  • Back up ➜ je bent de back-up van de financieel adviseur
  • Managen van de portefeuille ➜ je managet de portefeuille en creëert toegevoegde waarde voor de klant.

Het is nogal een takenpakket, vind je ook niet? En toch zijn de meeste binnendienstmedewerkers vaak te bescheiden over hun eigen inbreng en positie op kantoor. En dat heeft effect op de collega’s en het management van een kantoor. Niet zelden wordt jouw functie aangeduid als manusje van alles of regelneef. Misschien positioneer jij jezelf ook op die manier en dat is eigenlijk zonde. Niets is overigens mis met de benaming Manus van alles, mits het puur als geuzennaam mag dienen. Een erenaam voor diegenen die achter de schermen regelen dat alles goed komt.

Het wordt tijd dat jij als binnendienstmedewerker met trots de functietitel Client Officer gaat dragen. Bovendien mogen de schijnwerpers veel meer op jouw rol en de impact die jij maakt. Tijdens de komende online versie van HypoTop die op maandag 10 mei a.s. start en eindigt op 25 mei, trapt Pacelle van Goethem samen met ondergetekende af met een presentatie hoe de Client Officer meer invloed krijgt ten aanzien van de bedrijfsvoering en de service naar de klant. Of zoals Pacelle in haar boek ‘Macht aan de aardige mens’ aangeeft: De wereld heeft goede ideeën nodig. Die goede ideeën vragen overtuigingskracht. Er zijn geweldige denkers die we nooit horen, en een grote mond kan winnen met een minder goed plan. Klaar ermee!

Geuzennaam en toch zo bescheiden

antoinette.png

Antoinette Kalkman  Ambassadeur HypoTop & Client Officer Platform

VOORWOORD
artsen.svg
antoinette.png

Macht aan de Manus van alles

Heb je wel eens op de website clientofficer.nl gecheckt wat jouw functie behelst? Hieronder voor de zekerheid een opsomming. Jij staat voor:

  • Het informatiecentrum ➜ je bent het kloppend hart van het bedrijf
  • De chemie ➜ je vormt de chemie tussen vraag en acceptatie en richt je op het goed functioneren van het bedrijf
  • De verantwoordelijkheid ➜ je hebt een brede verantwoordelijkheid naar de directie en bent het fundament voor relatiebeheer
  • Relaties onderhouden ➜ je onderhoudt een directe relatie met de klant en bent het vangnet voor relatiebeheer
  • Databeheer ➜ je beheert data, kent de ins & outs van de in-/externe softwaresystemen
  • Resultaat ➜ je weet informatie naadloos op elkaar af te stemmen om tot het beoogde resultaat te komen
  • Back up ➜ je bent de back-up van de financieel adviseur
  • Managen van de portefeuille ➜ je managet de portefeuille en creëert toegevoegde waarde voor de klant.

Antoinette Kalkman  Ambassadeur HypoTop & Client Officer Platform

Het is nogal een takenpakket, vind je ook niet? En toch zijn de meeste binnendienstmedewerkers vaak te bescheiden over hun eigen inbreng en positie op kantoor. En dat heeft effect op de collega’s en het management van een kantoor. Niet zelden wordt jouw functie aangeduid als manusje van alles of regelneef. Misschien positioneer jij jezelf ook op die manier en dat is eigenlijk zonde. Niets is overigens mis met de benaming Manus van alles, mits het puur als geuzennaam mag dienen. Een erenaam voor diegenen die achter de schermen regelen dat alles goed komt.

Het wordt tijd dat jij als binnendienstmedewerker met trots de functietitel Client Officer gaat dragen. Bovendien mogen de schijnwerpers veel meer op jouw rol en de impact die jij maakt. Tijdens de komende online versie van HypoTop die op maandag 10 mei a.s. start en eindigt op 25 mei, trapt Pacelle van Goethem samen met ondergetekende af met een presentatie hoe de Client Officer meer invloed krijgt ten aanzien van de bedrijfsvoering en de service naar de klant. Of zoals Pacelle in haar boek ‘Macht aan de aardige mens’ aangeeft: De wereld heeft goede ideeën nodig. Die goede ideeën vragen overtuigingskracht. Er zijn geweldige denkers die we nooit horen, en een grote mond kan winnen met een minder goed plan. Klaar ermee!

Geuzennaam en toch zo bescheiden

VOORWOORD