Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
header.png

Nationale Waarborg

De ander beter maken
de virtuele assistent voor relatiebeheer

Het team van Nationale Waarborg en Eerstestap.nl vindt dat juist de Client Officer degene is die het meest geschikt is om de binding met de bestaande klanten vast te houden en te verstevigen. Tenslotte is het de Client Officer die de klant, effectief gezien, het meest spreekt. Na het inhoudelijk advies is het namelijk veelal de binnendienst die de afwikkeling van dit advies op het bord krijgt. Het is vaak een samenspel tussen klant en Client Officer wat ervoor zorgt dat het proces goed en naar tevredenheid verloopt.

Omdat de werkzaamheden van een Client Officer vaak worden vormgegeven naar de waan van de dag, is het contact zoeken en onderhouden met de relaties met regelmaat een ondergeschoven kindje. Ondanks dat dit belangrijke deel van de werkzaamheden op een advieskantoor menigmaal als prioriteit in de jaarplanning wordt opgeschreven. We weten tenslotte allemaal dat goed relatiebeheer zorgt voor een continue business. Juist ook in mindere tijden. Tevreden klanten die voelen dat jij ze niet vergeet, komen namelijk altijd terug. Maar dan is er nog altijd die druk van de waan van de dag. Ondanks goede voornemens hebben we simpelweg te weinig tijd.


Het inzetten van een virtuele assistent is een hulpmiddel voor efficiënt relatiebeheer en kan een uitkomst zijn om die waan van de dag het hoofd te bieden en bovendien te zorgen dat de bestaande relaties ook voor business zorgen op het moment dat het economisch minder gaat op het advieskantoor. En we voelen dat misschien nu niet zo, maar ook die tijden zullen wederkeren. Maar waarom houdt Nationale Waarborg zich bezig met dit onderwerp?

Virtuele assistentie

Tevreden klanten die voelen dat jij ze niet vergeet, komen altijd terug

Nationale Waarborg is marktleider op het gebied van het verstrekken van bankgaranties voor particulier onroerend goed. Onze klanten zijn de advieskantoren. Elke dag hebben we veel Client Officers aan de telefoon en ontvangen we tientallen nieuwe aanvragen voor het stellen van een bankgarantie. Ons succes is mede afhankelijk van de gunst van de advieskantoren. Van jullie dus. Als wij ons werk niet goed doen of geen contact onderhouden met de kantoren die bij ons aanvragen, krijgen we minder te doen en wordt onze positie verzwakt. Wij hebben er dus baat bij dat wij het contact met onze klanten goed houden, maar ook dat het onze klanten goed gaat.

Van oudsher geloven we in de kracht van het intermediair. Hoe sterk de digitalisering ook voortschrijdt, de persoonlijke aandacht van het advieskantoor voor de klant en de brede kennis die het advieskantoor aan de klant kan bieden, zullen altijd belangrijk blijven voor de consument. Zeker als het om ingewikkelde onderwerpen zoals hypotheken of pensioenen gaat. Als we naar de toekomst kijken, en die is dichterbij dan we soms denken, zal echter een hybride combinatie van online en persoonlijk contact met de klant de overhand nemen. Een virtuele assistent kan de relatief eenvoudige zaken uit handen nemen van het advieskantoor en daarmee het takenpakket van de Client Officer en de adviseur ontlasten. De consument is inmiddels gewend om online een aantal zaken af te handelen. Een belangrijk aspect hierin is dat dit buiten ieders werktijd kan, op een moment dat het de consument schikt. Dat is een groot voordeel van online communicatie.

Nationale Waarborg faciliteert die combinatie van online en persoonlijk contact met de klant graag en heeft zich daarom hard gemaakt voor de ontwikkeling van een virtuele assistent voor relatiebeheer van de bestaande klanten van het advieskantoor. Wanneer een advieskantoor in hoogtijdagen investeert in de relatie met de klant, zal deze er in mindere tijden extra van profiteren. En als het goed gaat met het advieskantoor, zal het uiteindelijk Nationale Waarborg ook goed blijven gaan. Op die manier maken we de ander beter en helpen we uiteindelijk ook onszelf. Een filosofie dat het fundament is onder het bedrijf Nationale Waarborg.

Wij hebben baat bij jullie

Het inzetten van een virtuele assistent is een hulpmiddel voor efficiënt relatiebeheer

vrouwmetlaptop.jpg
header.png

Nationale Waarborg

De ander beter maken
de virtuele assistent voor relatiebeheer

Het team van Nationale Waarborg en Eerstestap.nl vindt dat juist de Client Officer degene is die het meest geschikt is om de binding met de bestaande klanten vast te houden en te verstevigen. Tenslotte is het de Client Officer die de klant, effectief gezien, het meest spreekt. Na het inhoudelijk advies is het namelijk veelal de binnendienst die de afwikkeling van dit advies op het bord krijgt. Het is vaak een samenspel tussen klant en Client Officer wat ervoor zorgt dat het proces goed en naar tevredenheid verloopt.

Omdat de werkzaamheden van een Client Officer vaak worden vormgegeven naar de waan van de dag, is het contact zoeken en onderhouden met de relaties met regelmaat een ondergeschoven kindje. Ondanks dat dit belangrijke deel van de werkzaamheden op een advieskantoor menigmaal als prioriteit in de jaarplanning wordt opgeschreven. We weten tenslotte allemaal dat goed relatiebeheer zorgt voor een continue business. Juist ook in mindere tijden. Tevreden klanten die voelen dat jij ze niet vergeet, komen namelijk altijd terug. Maar dan is er nog altijd die druk van de waan van de dag. Ondanks goede voornemens hebben we simpelweg te weinig tijd.


Het inzetten van een virtuele assistent is een hulpmiddel voor efficiënt relatiebeheer en kan een uitkomst zijn om die waan van de dag het hoofd te bieden en bovendien te zorgen dat de bestaande relaties ook voor business zorgen op het moment dat het economisch minder gaat op het advieskantoor. En we voelen dat misschien nu niet zo, maar ook die tijden zullen wederkeren. Maar waarom houdt Nationale Waarborg zich bezig met dit onderwerp?

Virtuele assistentie

Nationale Waarborg is marktleider op het gebied van het verstrekken van bankgaranties voor particulier onroerend goed. Onze klanten zijn de advieskantoren. Elke dag hebben we veel Client Officers aan de telefoon en ontvangen we tientallen nieuwe aanvragen voor het stellen van een bankgarantie. Ons succes is mede afhankelijk van de gunst van de advieskantoren. Van jullie dus. Als wij ons werk niet goed doen of geen contact onderhouden met de kantoren die bij ons aanvragen, krijgen we minder te doen en wordt onze positie verzwakt. Wij hebben er dus baat bij dat wij het contact met onze klanten goed houden, maar ook dat het onze klanten goed gaat.

Van oudsher geloven we in de kracht van het intermediair. Hoe sterk de digitalisering ook voortschrijdt, de persoonlijke aandacht van het advieskantoor voor de klant en de brede kennis die het advieskantoor aan de klant kan bieden, zullen altijd belangrijk blijven voor de consument. Zeker als het om ingewikkelde onderwerpen zoals hypotheken of pensioenen gaat. Als we naar de toekomst kijken, en die is dichterbij dan we soms denken, zal echter een hybride combinatie van online en persoonlijk contact met de klant de overhand nemen. Een virtuele assistent kan de relatief eenvoudige zaken uit handen nemen van het advieskantoor en daarmee het takenpakket van de Client Officer en de adviseur ontlasten. De consument is inmiddels gewend om online een aantal zaken af te handelen. Een belangrijk aspect hierin is dat dit buiten ieders werktijd kan, op een moment dat het de consument schikt. Dat is een groot voordeel van online communicatie.

Nationale Waarborg faciliteert die combinatie van online en persoonlijk contact met de klant graag en heeft zich daarom hard gemaakt voor de ontwikkeling van een virtuele assistent voor relatiebeheer van de bestaande klanten van het advieskantoor. Wanneer een advieskantoor in hoogtijdagen investeert in de relatie met de klant, zal deze er in mindere tijden extra van profiteren. En als het goed gaat met het advieskantoor, zal het uiteindelijk Nationale Waarborg ook goed blijven gaan. Op die manier maken we de ander beter en helpen we uiteindelijk ook onszelf. Een filosofie dat het fundament is onder het bedrijf Nationale Waarborg.

Wij hebben baat bij jullie

Het inzetten van een virtuele assistent is een hulpmiddel voor efficiënt relatiebeheer

Tevreden klanten die voelen dat jij ze niet vergeet, komen altijd terug

vrouwmetlaptop.jpg