Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
shutterstock_29791689...

Lindenhaeghe

De nieuwe rol van Client Officer

Voor de back-office- of binnendienstmedewerker betekent dit dat de traditionele administratieve rol minder relevant wordt. Alle opgedane kennis is en blijft echter van waarde. Naar onze mening verdwijnt de rol van de binnendienstmedewerker niet, maar verandert deze enkel. De buitendienst heeft namelijk een groeiende behoefte aan een commerciële partner achter de schermen. Iemand die weet wat er speelt bij de klant, kan inschatten wanneer de klant advies nodig heeft en over de juiste informatie beschikt.


Zo ontstaat er een nieuwe rol: die van de Client Officer. De Client Officer is een administratief, back-office- of binnendienstmedewerker die in plaats van een administratieve rol een meer commerciële rol heeft. Hij of zij is het eerste aanspreekpunt voor de klant en daarmee een spin in het web wat betreft klantcontact. De Client Officer is proactief. Hij of zij bepaalt in samenwerking met de adviseur hoe en wanneer de klant wordt benaderd en zoekt dan zelf contact. Zo zorgt de Client Officer er ook voor dat de organisatie kan voldoen aan de zorgplicht, en zijn zelfs databeheer en marketing onderdeel van de dagelijkse bezigheden van de Client Officer.

Ontwikkeling Client Officer

Zelfs databeheer en marketing zijn onderdeel van de dagelijkse bezigheden

De Opleiding Client Officer (CO) richt zich op de overgang van back-office naar front-office. Dit begint met een inkijk in relevante ontwikkelingen binnen de financiële dienstverlening. Daarnaast is klantcontact een belangrijk onderdeel. Wie is de klant? Hoe zet een Client Officer deze centraal? Vervolgens wordt er aandacht besteed aan het herkennen van belangrijke momenten in het leven van de klant, zodat de Client Officer hier in samenwerking met de adviseur op in kan spelen. Communicatieve vaardigheden, zoals adviseren en informeren, worden ook niet overgeslagen. Zo is de deelnemer helemaal klaar voor deze nieuwe rol binnen de financiële dienstverlening.

Hoe word je een Client Officer?

In de financiële branche gaat er de komende jaren veel veranderen. Wat zijn de ontwikkelingen en welke vaardigheden heb jij straks écht nodig? Lindenhaeghe houdt trends en ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Al meer dan vijftien jaar zijn wij als opleidings-, trainings- en exameninstituut de rechterhand van de financiële professional. We ontwikkelen en ontdekken nieuwe ‘toekomstproof’-vaardigheden, waarbij verschillende disciplines sterk met elkaar verweven raken. De nieuwe rol van Client Officer is daar een mooi voorbeeld van.

Toekomstproof

shutterstock_29791689...

Lindenhaeghe

De nieuwe rol van Client Officer

Voor de back-office- of binnendienstmedewerker betekent dit dat de traditionele administratieve rol minder relevant wordt. Alle opgedane kennis is en blijft echter van waarde. Naar onze mening verdwijnt de rol van de binnendienstmedewerker niet, maar verandert deze enkel. De buitendienst heeft namelijk een groeiende behoefte aan een commerciële partner achter de schermen. Iemand die weet wat er speelt bij de klant, kan inschatten wanneer de klant advies nodig heeft en over de juiste informatie beschikt.


Zo ontstaat er een nieuwe rol: die van de Client Officer. De Client Officer is een administratief, back-office- of binnendienstmedewerker die in plaats van een administratieve rol een meer commerciële rol heeft. Hij of zij is het eerste aanspreekpunt voor de klant en daarmee een spin in het web wat betreft klantcontact. De Client Officer is proactief. Hij of zij bepaalt in samenwerking met de adviseur hoe en wanneer de klant wordt benaderd en zoekt dan zelf contact. Zo zorgt de Client Officer er ook voor dat de organisatie kan voldoen aan de zorgplicht, en zijn zelfs databeheer en marketing onderdeel van de dagelijkse bezigheden van de Client Officer.

Ontwikkeling Client Officer

De Opleiding Client Officer (CO) richt zich op de overgang van back-office naar front-office. Dit begint met een inkijk in relevante ontwikkelingen binnen de financiële dienstverlening. Daarnaast is klantcontact een belangrijk onderdeel. Wie is de klant? Hoe zet een Client Officer deze centraal? Vervolgens wordt er aandacht besteed aan het herkennen van belangrijke momenten in het leven van de klant, zodat de Client Officer hier in samenwerking met de adviseur op in kan spelen. Communicatieve vaardigheden, zoals adviseren en informeren, worden ook niet overgeslagen. Zo is de deelnemer helemaal klaar voor deze nieuwe rol binnen de financiële dienstverlening.

Hoe word je een Client Officer?

In de financiële branche gaat er de komende jaren veel veranderen. Wat zijn de ontwikkelingen en welke vaardigheden heb jij straks écht nodig? Lindenhaeghe houdt trends en ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Al meer dan vijftien jaar zijn wij als opleidings-, trainings- en exameninstituut de rechterhand van de financiële professional. We ontwikkelen en ontdekken nieuwe ‘toekomstproof’-vaardigheden, waarbij verschillende disciplines sterk met elkaar verweven raken. De nieuwe rol van Client Officer is daar een mooi voorbeeld van.

Toekomstproof

Zelfs databeheer en marketing zijn onderdeel van de dagelijkse bezigheden