Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
shutterstock_16622654...
shutterstock_15113767...
foto-stefan-van-engen...

Auteur Frank Blokker, Formule Manager Huis & Hypotheek

Huis & Hypotheek 

Niets is zo blijvend als verandering

Elke onderneming, groot of klein moet professionaliseren, digitaliseren en innoveren. Zeker in de financiële dienstverlening waar nieuwe ontwikkelingen elkaar snel opvolgen. Voor binnendienstmedewerkers betekent dit dat ze uit de schaduw van de adviseur stappen en veel meer van zichzelf laten zien, vertelt Frank Blokker, Formule Manager bij Huis & Hypotheek.

De rol van Client Officer wordt binnen Huis & Hypotheek op verschillende manieren ingevuld. Bij sommige kantoren zie je nog de ouderwetse taakverdeling tussen de adviseur op de voorgrond en de binnendienstmedewerker op de achtergrond. Maar er zijn veel kantoren waar de binnendienstmedewerker al heel veel kenmerken van een Client Officer heeft. Een goede band met de klant is niet alleen van belang voor het completeren van een dossier, maar ook voor de klantrelatie in de toekomst. Het is de binnendienstmedewerker, de Client Officer, die met de klant belt om te horen hoe het gaat en of er nog dingen spelen waar advies voor nodig is. Betrokkenheid bij het hele proces neemt alle barrières weg om een goede klantrelatie te onderhouden.

Natuurlijk is er ook een groep medewerkers die zich perfect comfortabel voelt in een rol op de achtergrond. Voor hen is verandering best ingrijpend. Het helpt enorm als kantoren deze medewerkers goed meenemen in hun veranderende rol. De opleiding tot Client Officer kan ook helpen om dit traject te verduidelijken en leuker te maken. Automatisering speelt overal. Vooruitgang kan je niet tegenhouden, je eigen houding en inzet kan je wél veranderen. Als je dat lukt, krijg je een veel interessantere en afwisselendere functie terug. Meer op de voorgrond en met veel meer waardering van klant en adviseur.

Niets is zo blijvend als verandering

De binnendienstmedewerker van morgen is zelfverzekerd en weet dat zijn of haar inzet een rol speelt in het financiële leven van de klant. Zowel op het moment dat een hypotheek of financieel product wordt gesloten maar misschien nog wel meer daarna. Een klant die je jaren niet spreekt is een regel in je CRM geworden. Een klant met wie je regelmatig contact hebt, is een tevreden klant en een ambassadeur van je kantoor.

De binnendienstmedewerker van morgen is goed bezig wanneer hij of zij in een positieve klantbeoordeling op advieskeuze in één adem met de adviseur wordt genoemd!

De toekomst van de binnendienst

De tijd van in de schaduw van de adviseur de administratie op orde brengen is voorbij. Laat je zien!

shutterstock_16622654...

Huis & Hypotheek 

Niets is zo blijvend als verandering

De rol van Client Officer wordt binnen Huis & Hypotheek op verschillende manieren ingevuld. Bij sommige kantoren zie je nog de ouderwetse taakverdeling tussen de adviseur op de voorgrond en de binnendienstmedewerker op de achtergrond. Maar er zijn veel kantoren waar de binnendienstmedewerker al heel veel kenmerken van een Client Officer heeft. Een goede band met de klant is niet alleen van belang voor het completeren van een dossier, maar ook voor de klantrelatie in de toekomst. Het is de binnendienstmedewerker, de Client Officer, die met de klant belt om te horen hoe het gaat en of er nog dingen spelen waar advies voor nodig is. Betrokkenheid bij het hele proces neemt alle barrières weg om een goede klantrelatie te onderhouden.

Natuurlijk is er ook een groep medewerkers die zich perfect comfortabel voelt in een rol op de achtergrond. Voor hen is verandering best ingrijpend. Het helpt enorm als kantoren deze medewerkers goed meenemen in hun veranderende rol. De opleiding tot Client Officer kan ook helpen om dit traject te verduidelijken en leuker te maken. Automatisering speelt overal. Vooruitgang kan je niet tegenhouden, je eigen houding en inzet kan je wél veranderen. Als je dat lukt, krijg je een veel interessantere en afwisselendere functie terug. Meer op de voorgrond en met veel meer waardering van klant en adviseur.

Niets is zo blijvend als verandering

De binnendienstmedewerker van morgen is zelfverzekerd en weet dat zijn of haar inzet een rol speelt in het financiële leven van de klant. Zowel op het moment dat een hypotheek of financieel product wordt gesloten maar misschien nog wel meer daarna. Een klant die je jaren niet spreekt is een regel in je CRM geworden. Een klant met wie je regelmatig contact hebt, is een tevreden klant en een ambassadeur van je kantoor.

De binnendienstmedewerker van morgen is goed bezig wanneer hij of zij in een positieve klantbeoordeling op advieskeuze in één adem met de adviseur wordt genoemd!

De toekomst van de binnendienst

De tijd van in de schaduw van de adviseur de administratie op orde brengen is voorbij. Laat je zien!

shutterstock_15113767...
foto-stefan-van-engen...

Auteur Frank Blokker, Formule Manager Huis & Hypotheek