Door digitalisering krijgt Client Officer een grotere commerciële rol te vervullen
"Het zijn vaak binnendienstmedewerkers die door hun regelmatige contact met de klant als eerste commerciële kansen signaleren. Ze hebben vaak een goed beeld wie de klant is, wat de contactmomenten met de klant zijn én hoe het advies op basis van de klantreis geoptimaliseerd kan worden", aldus Daniëlle Jonkers, Formule Manager bij De Hypotheekshop.
Commercieel medewerkers binnendienst bij De Hypotheekshop zijn verantwoordelijk voor de administratieve afhandeling van hypotheekprocessen. Nadat de hypotheekadviseur zijn advies met de klant heeft besproken, neemt de binnendienstmedewerker de klant aan de hand mee in het proces. Zij zorgen dat alle benodigde stukken worden verzameld en doorgestuurd naar de geldverstrekker. Hiervoor hebben binnendienstmedewerkers een aantal weken regelmatig – soms zelfs dagelijks – contact met de klant. Omdat ze middenin het proces zitten, zijn het juist binnendienstmedewerkers die vaak voorstellen tot procesverbetering doen. Bijvoorbeeld over de taakverdeling tussen de adviseur en hun eigen rol. Of over hoe zij een actievere rol in de klantrelatie kunnen spelen door regelmatig contact met klanten te houden.
Binnendienstmedewerkers krijgen in de praktijk steeds meer verantwoordelijkheid voor de frontoffice en het beheer van de klantdatabase. Zo ontstaat een nieuwe rol, waarbij de medewerker de klantportefeuille en de individuele klantwens vaak beter kent dan de adviseur zelf. Omdat er in de vestigingen in kleine teams wordt gewerkt, is er voor de binnendienstmedewerker vaak ruimte om zich te verdiepen of te verbreden in het vak. Sommigen stromen door naar de rol van hypotheekadviseur. Anderen die veel energie krijgen van klantcontact, ontwikkelen zich tot allround Client Officer.
Verdieping of verbreding
In de praktijk is het vaak erg druk op onze kantoren. Hierdoor schiet het er soms bij in om uitgebreid stil te staan bij de transitie van binnendienstmedewerker naar de rol van Client Officer. Ook is er vaak weinig tijd om toekomstige Client Officers in te werken. Het is dus heel fijn dat de opleiding tot Client Officer hierbij kan helpen. En dat Client Officers tijdens en na de opleiding van elkaar kunnen leren en tips & tricks kunnen delen.
Opleiding tot Client Officer
De Hypotheekshop
Auteur Daniëlle Jonkers, Formule Manager De Hypotheekshop
De Hypotheekshop
Commercieel medewerkers binnendienst bij De Hypotheekshop zijn verantwoordelijk voor de administratieve afhandeling van hypotheekprocessen. Nadat de hypotheekadviseur zijn advies met de klant heeft besproken, neemt de binnendienstmedewerker de klant aan de hand mee in het proces. Zij zorgen dat alle benodigde stukken worden verzameld en doorgestuurd naar de geldverstrekker. Hiervoor hebben binnendienstmedewerkers een aantal weken regelmatig – soms zelfs dagelijks – contact met de klant. Omdat ze middenin het proces zitten, zijn het juist binnendienstmedewerkers die vaak voorstellen tot procesverbetering doen. Bijvoorbeeld over de taakverdeling tussen de adviseur en hun eigen rol. Of over hoe zij een actievere rol in de klantrelatie kunnen spelen door regelmatig contact met klanten te houden.
Binnendienstmedewerkers krijgen in de praktijk steeds meer verantwoordelijkheid voor de frontoffice en het beheer van de klantdatabase. Zo ontstaat een nieuwe rol, waarbij de medewerker de klantportefeuille en de individuele klantwens vaak beter kent dan de adviseur zelf. Omdat er in de vestigingen in kleine teams wordt gewerkt, is er voor de binnendienstmedewerker vaak ruimte om zich te verdiepen of te verbreden in het vak. Sommigen stromen door naar de rol van hypotheekadviseur. Anderen die veel energie krijgen van klantcontact, ontwikkelen zich tot allround Client Officer.
Verdieping of verbreding
In de praktijk is het vaak erg druk op onze kantoren. Hierdoor schiet het er soms bij in om uitgebreid stil te staan bij de transitie van binnendienstmedewerker naar de rol van Client Officer. Ook is er vaak weinig tijd om toekomstige Client Officers in te werken. Het is dus heel fijn dat de opleiding tot Client Officer hierbij kan helpen. En dat Client Officers tijdens en na de opleiding van elkaar kunnen leren en tips & tricks kunnen delen.
Opleiding tot Client Officer
Auteur Daniëlle Jonkers, Formule Manager De Hypotheekshop