Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
water.jpg

HELDER BEHEERD

23… EH, 14 huizen en 3 makelaars

Ik woon in een dorp aan de IJssel dichtbij Deventer. We hebben een station en goede verbindingen met zowel het westen en oosten door middel van de A1, als het noorden en zuiden door middel van de A50.

Het leven is hier goed ten oosten van het midden. Vergelijkbaar met ‘De Overkant’ om het populaire liedje van Susan & Freek en Snelle te citeren. Daar kom ik overigens vandaan…

En ook hier is de woningmarkt oververhit. In ons dorp staan er, volgens Funda, nog 23 huizen in de verkoop. De instapprijs is 215.000 euro. 

Er zijn drie makelaars in het dorp, gedreven vakmensen. Die hebben binnen de dorpsgrenzen dus precies 23 huizen in de verkoop. Maar dat is niet helemaal waar. Vier panden staan te koop via makelaars van elders. Dus in feite zijn er 19 panden in de verkoop bij de makelaars in ons dorp. De markt is krap…


Het bovenstaande is illustratief voor de woningmarkt in Nederland. Met Helder Beheerd spreken we veel adviseurs in den lande. En overal is het beeld hetzelfde. De woningmarkt is oververhit. Sterker nog, die staat droog te koken. Hypotheekadviseurs zijn in de slipstream van de woningmarkt heel druk. De afgelopen jaren met de aankoop; nu in toenemende mate met oversluiten. Dit krijg ik bevestigd van geldverstrekkers. Dat is mooi. Voor nu.  

Oververhit

Als regeren vooruitzien is, dan is het nu tijd om te schakelen

Als regeren vooruitzien is, dan is het nu tijd om te schakelen. Voordat ook de oversluitmarkt is drooggekookt en er ‘niets meer te doen is’. Want er is genoeg te doen. Klanten hebben recht op een adviseur die er voor ze is. Bij het doen van de aanvankelijke transactie, en vooral ook tijdens de looptijd van de hypotheek of een ander product. 


Een hypotheek is een complex product. En klanten veranderen. Van prioriteiten, van relatie, van werk en van gezinsomvang. Daarnaast worden er duurdere auto’s gekocht, zonnepanelen op het dak gelegd en een aanvang gemaakt met een hobby die financieel uit de hand loopt. Kortom, genoeg aanleidingen om contact te zoeken met je bestaande klant.

Op de vraag: Hoe dan? is er antwoord. We noemen het de opleiding tot Client Officer. Er bestaat een variant voor de hypotheekprofessional. Én een variant voor de schadeprofessional. En wat het oplevert? Dat laat ik je graag zien op 10 mei tijdens de online Masterclass op HypoTop.

Client Officer

1530174431488.jpg (copy)

Peter Wormskamp
Directeur/Eigenaar Helder Beheerd

water.jpg

HELDER BEHEERD

23… EH, 14 huizen en 3 makelaars

Het leven is hier goed ten oosten van het midden. Vergelijkbaar met ‘De Overkant’ om het populaire liedje van Susan & Freek en Snelle te citeren. Daar kom ik overigens vandaan…

En ook hier is de woningmarkt oververhit. In ons dorp staan er, volgens Funda, nog 23 huizen in de verkoop. De instapprijs is 215.000 euro. 

Er zijn drie makelaars in het dorp, gedreven vakmensen. Die hebben binnen de dorpsgrenzen dus precies 23 huizen in de verkoop. Maar dat is niet helemaal waar. Vier panden staan te koop via makelaars van elders. Dus in feite zijn er 19 panden in de verkoop bij de makelaars in ons dorp. De markt is krap…


Het bovenstaande is illustratief voor de woningmarkt in Nederland. Met Helder Beheerd spreken we veel adviseurs in den lande. En overal is het beeld hetzelfde. De woningmarkt is oververhit. Sterker nog, die staat droog te koken. Hypotheekadviseurs zijn in de slipstream van de woningmarkt heel druk. De afgelopen jaren met de aankoop; nu in toenemende mate met oversluiten. Dit krijg ik bevestigd van geldverstrekkers. Dat is mooi. Voor nu.  

Oververhit


Als regeren vooruitzien is, dan is het nu tijd om te schakelen. Voordat ook de oversluitmarkt is drooggekookt en er ‘niets meer te doen is’. Want er is genoeg te doen. Klanten hebben recht op een adviseur die er voor ze is. Bij het doen van de aanvankelijke transactie, en vooral ook tijdens de looptijd van de hypotheek of een ander product. 

Een hypotheek is een complex product. En klanten veranderen. Van prioriteiten, van relatie, van werk en van gezinsomvang. Daarnaast worden er duurdere auto’s gekocht, zonnepanelen op het dak gelegd en een aanvang gemaakt met een hobby die financieel uit de hand loopt. Kortom, genoeg aanleidingen om contact te zoeken met je bestaande klant.

Op de vraag: Hoe dan? is er antwoord. We noemen het de opleiding tot Client Officer. Er bestaat een variant voor de hypotheekprofessional. Én een variant voor de schadeprofessional. En wat het oplevert? Dat laat ik je graag zien op 10 mei tijdens de online Masterclass op HypoTop.

Client Officer

Als regeren vooruitzien is, dan is het nu tijd om te schakelen

Nog even over de te koop staande huizen: van de 23 zijn er 9 huizen verkocht onder voorbehoud. Ik bedoel maar…

Meld je hier aan voor onze online HypoTop Masterclass.

Tot slot

Peter Wormskamp
Directeur/Eigenaar Helder Beheerd

1530174431488.jpg (copy)